კვლევითი ანგარიშები
- ევროპის ფონდი
- გლობალური განვითარების ქსელი - GDN
- აღმოსავლეთ-დასავლეთის მართვის ინსტიტუტი - EWMI
- სოციალური და ეკონომიკური კვლევების ცენტრი - CASE
- საქართველოს ახალგაზრდა ენერგეტიკოსთა ასოციაცია - AYPEG
- Ecorys
- ეკონომიკური აღმავლობის ინიციატივა - EPI
- შეერთებული შტატების საერთაშორისო განვითარების სააგენტო - USAID
- იუნისეფი
- საჯარო პოლიტიკის, ადვოკატირებისა და სამოქალაქო საზოგადოების განვითარება საქართველოში - G-PAC
- აზიის განვითარების ბანკი - ADB
- გერმანიის საერთაშორისო თანამშრომლობის საზოგადოება - GIZ
- Management System International - MSI
- შვეიცარიის განვითარებისა და თანამშრომლობის სააგენტო - SDC
- CARE International
- მსოფლიო ბანკი
- Deloitte
- Heifer International
- გაეროს მოსახლეობის ფონდი - UNFPA
- გერმანელ ეკონომისტთა გუნდი საქართველო - GET
- ეკონომიკური თანამშრომლობისა და განვითარების ორგანიზაცია - OECD
- კარგი მმართველობის ფონდი - GGF
- Pricewaterhousecoopers - PwC
- USAID მმართველობა განვითარებისთვის
- ოქსფამი
- გაეროს განვითარების პროგრამა - UNDP
- თიბისი ბანკი
- ღია საზოგადოების ფონდი - OSGF
- HEKS/EPER
- საბაზრო შესაძლებლობები საარსებო პირობების გასაუმჯობესებლად კახეთში - MOLI
- IHK for Munich and Upper Bavaria
- სასოფლო-სამეურნეო კოოპერატივების განვითარების სააგენტოს შესაძლებლობების გაზრდა - ENPARD
- Evoluxer S.L.
- მიგრაციის პოლიტიკის განვითარების საერთაშორისო ცენტრი - ICMPD
- ათასწლეულის გამოწვევის ფონდი საქართველო - MCA საქართველო
- კანონის უზენაესობის მხარდაჭერა საქართველოში - PROLoG
- ელკანა
- კარგი მმართველობის ინიციატივა საქართველოში - GGI
- სოფლის მეურნეობის განვითარების საერთაშორისო ფონდი - IFAD
- კავკასიის რეგიონული გარემოსდაცვითი ცენტრი
- Land O'Lake
- აშშ-ის სოფლის მეურნეობის დეპარტამენტი - USDA
- გაეროს სურსათისა და სოფლის მეურნეობის ორგანიზაცია - FAO
- ევროპის რეკონსტრუქციისა და განვითარების - EBRD
- CAREC-ის ინსტიტუტი
- გაეროს ქალთა ორგანიზაცია
- Development Alternatives Incorporated - DAI
- USAID-ის ეკონომიკური უსაფრთხოების პროგრამა
- საქართველოს ეროვნული ბანკი
- საქართველოს სტატისტიკის ეროვნული სამსახური - საქსტატი
- გაეროს ინდუსტრიული განვითარების ორგანიზაცია - UNIDO
- საერთაშორისო რესპუბლიკური ინსტიტუტი - IRI
- შრომის საერთაშორისო ორგანიზაცია - ILO
- ევროკავშირი
- შვედეთი
- მაკროეკონომიკური პოლიტიკა
- სოფლის მეურნეობა და სოფლის განვითარება
- ენერგეტიკა და გარემოს დაცვა
- ინკლუზიური ზრდა
- კერძო სექტორი და კონკურენტუნარიანობა
- გენდერი
- მმართველობა
- მწვანე და მდგრადი განვითარება
- მედია და დემოკრატია
- Covid19
- რეგიონული
დოკუმენტში აღწერილია მცირე და საშუალო საწარმოების რეგულირების ზეგავლენის ტესტის (შემდგომში, RIA-SME ტესტი) მეთოდოლოგიის მთავარი ასპექტები. აღნიშნული დოკუმენტი შეიქმნა „საქართველოში მცირე და საშუალო ზომის საწარმოების (SME) რეგულირების ზეგავლენის შეფასების (RIA) ტესტის მეთოდოლოგიის შემუშავება და საქართველოს მთავრობის შესაძლებლობების განვითარება RIA-SME ტესტის პრაქტიკაში გამოყენებისათვის” პროექტის შედეგად, რომელიც დაფინანსდა გაეროს განვითარების პროგრამის (UNDP) მიერ და განხორციელდა ISET-ის კვლევითი ინსტიტუტის ხელმძღვანელობით.
გთხოვთ გაითვალისწინოთ, რომ აღნიშნული კვლევითი ანგარიში ხელმისაწვდომია მხოლოდ ინგლისურ ენაზე.
საქართველოს კანონი „წყლის რესურსების მართვის შესახებ“, რომელიც 2023 წლის 30 ივნისს მესამე მოსმენით მიიღო პარლამენტმა, განსაზღვრავს სააუზო მართვის პრინციპებს, რის მიხედვითაც საქართველოს ტერიტორია მდინარეთა შვიდ სააუზე უბნად დაიყოფა და თითოეული აუზისთვის შემუშავდება სააუზო მართვის გეგმები. ამასთან ერთად, კანონი ადგენს წყლის მდგრადი გამოყენებისა და დაცვის ეკონომიკური მექანიზმებს, რომელიც ეფუძნება „ფასიანი ბუნებათსარგებლობის“ პრინციპს.
გთხოვთ, გაითვალისწინოთ, რომ სექტორების და ღირებულებათა ჯაჭვების ანალიტიკის მეშვიდე ანგარიში ხელმისაწვდომია მხოლოდ ინგლისურ ენაზე.
რეგულირების ზეგავლენის შეფასება არის მტკიცებულებებზე დაფუძნებული პოლიტიკის შემუშავების პროცესი, რომელიც ხელს უწყობს გონივრული რეგულირების პრინციპების დანერგვას და ეფექტიანი რეგულაციების შემუშავებას. რეგულირების ზეგავლენის შეფასება საკანონმდებლო პროცესის გამჭვირვალობის უზრუნველყოფის მექანიზმია.
გადახდისუუნარობის მიმდინარე რეფორმამდე, საქართველოს საკანონმდებლო ბაზა, რომელიც არეგულირებს გადახდისუუნარობის საქმის წარმოებას, არ აკმაყოფილებდა საერთაშორისო სტანდარტებს - ის არ აკმაყოფილებდა არც კრედიტორების და არც მოვალეების საჭიროებებს და არ აძლევდა სტიმულს გადახდისუუნარო კომპანიებს, რომ აერჩიათ რეაბილიტაცია, როგორც ფინანსური სირთულეების გადაჭრის ოპტიმალური სტრატეგია.