კვლევითი ანგარიშები
- ევროპის ფონდი
- გლობალური განვითარების ქსელი - GDN
- აღმოსავლეთ-დასავლეთის მართვის ინსტიტუტი - EWMI
- სოციალური და ეკონომიკური კვლევების ცენტრი - CASE
- საქართველოს ახალგაზრდა ენერგეტიკოსთა ასოციაცია - AYPEG
- Ecorys
- ეკონომიკური აღმავლობის ინიციატივა - EPI
- შეერთებული შტატების საერთაშორისო განვითარების სააგენტო - USAID
- იუნისეფი
- საჯარო პოლიტიკის, ადვოკატირებისა და სამოქალაქო საზოგადოების განვითარება საქართველოში - G-PAC
- აზიის განვითარების ბანკი - ADB
- გერმანიის საერთაშორისო თანამშრომლობის საზოგადოება - GIZ
- Management System International - MSI
- შვეიცარიის განვითარებისა და თანამშრომლობის სააგენტო - SDC
- CARE International
- მსოფლიო ბანკი
- Deloitte
- Heifer International
- გაეროს მოსახლეობის ფონდი - UNFPA
- გერმანელ ეკონომისტთა გუნდი საქართველო - GET
- ეკონომიკური თანამშრომლობისა და განვითარების ორგანიზაცია - OECD
- კარგი მმართველობის ფონდი - GGF
- Pricewaterhousecoopers - PwC
- USAID მმართველობა განვითარებისთვის
- ოქსფამი
- გაეროს განვითარების პროგრამა - UNDP
- თიბისი ბანკი
- ღია საზოგადოების ფონდი - OSGF
- HEKS/EPER
- საბაზრო შესაძლებლობები საარსებო პირობების გასაუმჯობესებლად კახეთში - MOLI
- IHK for Munich and Upper Bavaria
- სასოფლო-სამეურნეო კოოპერატივების განვითარების სააგენტოს შესაძლებლობების გაზრდა - ENPARD
- Evoluxer S.L.
- მიგრაციის პოლიტიკის განვითარების საერთაშორისო ცენტრი - ICMPD
- ათასწლეულის გამოწვევის ფონდი საქართველო - MCA საქართველო
- კანონის უზენაესობის მხარდაჭერა საქართველოში - PROLoG
- ელკანა
- კარგი მმართველობის ინიციატივა საქართველოში - GGI
- სოფლის მეურნეობის განვითარების საერთაშორისო ფონდი - IFAD
- კავკასიის რეგიონული გარემოსდაცვითი ცენტრი
- Land O'Lake
- აშშ-ის სოფლის მეურნეობის დეპარტამენტი - USDA
- გაეროს სურსათისა და სოფლის მეურნეობის ორგანიზაცია - FAO
- ევროპის რეკონსტრუქციისა და განვითარების - EBRD
- CAREC-ის ინსტიტუტი
- გაეროს ქალთა ორგანიზაცია
- Development Alternatives Incorporated - DAI
- USAID-ის ეკონომიკური უსაფრთხოების პროგრამა
- საქართველოს ეროვნული ბანკი
- საქართველოს სტატისტიკის ეროვნული სამსახური - საქსტატი
- გაეროს ინდუსტრიული განვითარების ორგანიზაცია - UNIDO
- საერთაშორისო რესპუბლიკური ინსტიტუტი - IRI
- შრომის საერთაშორისო ორგანიზაცია - ILO
- ევროკავშირი
- შვედეთი
- მაკროეკონომიკური პოლიტიკა
- სოფლის მეურნეობა და სოფლის განვითარება
- ენერგეტიკა და გარემოს დაცვა
- ინკლუზიური ზრდა
- კერძო სექტორი და კონკურენტუნარიანობა
- გენდერი
- მმართველობა
- მწვანე და მდგრადი განვითარება
- მედია და დემოკრატია
- Covid19
- რეგიონული
გთხოვთ გაითვალისწინოთ, რომ აღნიშნული კვლევითი ანგარიში ხელმისაწვდომია მხოლოდ ინგლისურ ენაზე.
რეგულირების ზეგავლენის შეფასება მტკიცებულებებზე დაფუძნებული პოლიტიკის შემუშავების პროცესია, რომელიც ხელს უწყობს ეფექტიანი რეგულაციების გატარებას. რეგულირების ზეგავლენის შეფასება გადაწყვეტილების მიმღები პირებისათვის ქმნის მტკიცებულებებს პოტენციური პოლიტიკის ცვლილების ძლიერი და სუსტი მხარეების შესახებ, მათი მოსალოდნელი ზეგავლენის შეფასების გზით. მიღებული შედეგები შეჯამებულია რეგულირების ზეგავლენის შეფასების ანგარიშში.
საქართველოს კანონი „წყლის რესურსების მართვის შესახებ“, რომელიც 2023 წლის 30 ივნისს მესამე მოსმენით მიიღო პარლამენტმა, განსაზღვრავს სააუზო მართვის პრინციპებს, რის მიხედვითაც საქართველოს ტერიტორია მდინარეთა შვიდ სააუზე უბნად დაიყოფა და თითოეული აუზისთვის შემუშავდება სააუზო მართვის გეგმები. ამასთან ერთად, კანონი ადგენს წყლის მდგრადი გამოყენებისა და დაცვის ეკონომიკური მექანიზმებს, რომელიც ეფუძნება „ფასიანი ბუნებათსარგებლობის“ პრინციპს.
კაპიტალის ბაზრის განვითარების რეფორმის შეფასება დაკავშირებულია კაპიტალის ბაზრის განვითარების 2023-2028 წლების სტრატეგიით დაგეგმილი ინიციატივების განხორციელებასთან. სტრატეგიის მიზანია კაპიტალის ბაზრის ინსტრუმენტებით ფინანსებზე ხელმისაწვდომობის გაზრდა, ასევე კაპიტალის სტიმულირება და მობილიზება ადგილობრივი ფასიანი ქაღალდებისთვის. სტრატეგიის ხედვით, საქართველოს კაპიტალის ბაზარი 2028 წლისთვის რეგიონში მოწინავე კაპიტალის ბაზრად უნდა ჩამოყალიბდეს.
მცირე და საშუალო მეწარმეობის განვითარების რეფორმის (შემდეგში „SME რეფორმის“) პროგრესის შეფასება დაკავშირებულია მცირე და საშუალო მეწარმეობის განვითარების 2021-2025 წლების სტრატეგიითა და შესაბამისი სამოქმედო გეგმებით განხორციელებულ და დაგეგმილ აქტივობებთან. სტრატეგია მიზნად ისახავს პანდემიამდე არსებული დადებითი ტენდენციების აღდგენას და მცირე და საშუალო მეწარმეობის შემდგომი განვითარების ხელშეწყობას.
გადახდისუუნარობის მიმდინარე რეფორმამდე საქართველოს საკანონმდებლო ჩარჩო, რომელიც არეგულირებს გადახდისუუნარობის საქმის წარმოებას, მკვეთრად განსხვავდებოდა საერთაშორისო სტანდარტებისგან და ვერ აკმაყოფილებდა ვერც კრედიტორთა და ვერც მოვალეთა საჭიროებებს. იგი არ აძლევდა სტიმულს გადახდისუუნარო სუბიექტებს, რომ აერჩიათ რეაბილიტაცია, როგორც კომპანიის ფინანსური სირთულეების გადაჭრის ოპტიმალური სტრატეგია.