ISET

Florian Biermann, Lasha Labadze

A blog about economics in the South Caucasus.
Mar
05

Poverty in Georgia

The ability of families to meet their most basic needs is an important measure for the development of a country. Poverty touches on questions of human dignity and fairness in a society, but beyond that, poverty causes problems that may impair long run economic prospects, like crime, social unrest, and underinvestment in human capital. Given the libertarian agenda pursued by the United National Movement since the Rose Revolution, one might suspect that Georgia has a poverty problem. Is this true? POVERTY IN GEORGIA According to the ISET Consumer Confidenc...
Rate this blog entry:
Continue reading
2375
2 Comments
Write a Comment
Feb
13

Use of Consumer Confidence Index

The Consumer Confidence Index (CCI) attempts to capture the expectations of consumers about the future development of the economy.  According to economic theory, optimistic consumers are willing to spend more money and reduce their savings, while pessimistic consumers do the opposite. This is consistent with the intuition that consumption activity and saving behavior are driven by the expectations of the future. Beyond that, the CCI can be a powerful indicator of the well-being of the economy. WHY? If indeed the consumption behavior is driven b...
Rate this blog entry:
Continue reading
2713
0 Comments
Write a Comment
Feb
13

მომხმარებელთა ნდობის ინდექსი და მისი გამოყენებანი

მომხმარებელთა ნდობის ინდექსი (Consumer Confidence Index, CCI) ცდილობს, ასახოს ის მოლოდინები, რომლებიც მომხმარებლებს გააჩნიათ ეკონომიკის შესახებ. ეკონომიკური თეორიის მიხედვით, ოპტიმისტურად განწყობილნი მზად არიან, დახარჯონ მეტი და დაზოგონ ნაკლები, პესიმისტები კი - პირიქით. ეს მიგნება ემთხვევა ინტუიციას იმის შესახებ, რომ მოხმარებისა და დაზოგვის სტრატეგია მომავლის შესახებ მოლოდინით განისაზღვრება. ამას გარდა, CCI ეკონომიკის სიჯანსაღის საკმაოდ მძლავრ ინდიკატორადაც გამოდგება. რატომ? თუკი მოხმარება მართლაც მოლოდინით განისაზღვრება, მაშინ მოლოდინი თვით-შესრულებადი...
Rate this blog entry:
Continue reading
3227
0 Comments
Write a Comment

Our Partners